loading...
امید در درمان اختلال تبدیلی /اختلال عصب شناختی عملکردی
افکت یار بازدید : 255 جمعه 16 آبان 1393 نظرات (0)
اختلالات گفتاری در اختلال  تبدیلی (Conversion Disorder) یا اختلال عصب شناختی عملکردی (Functional Neurological Disorder)

از دیگر علائم اختلال تبدیلی (conversion disorder) یا اختلال عصب شناختی عملکردی (functional neurological disorder) اختلالات گفتاری است که این اختلالات به چند دسته تقسیم می شوند:

 آفونی (APHONIA) یا فقدان صدا یا خفگی ان بعلت فلج تارهای صوتی

 آفونی (APHONIA) یا فقدان صدا یا خفگی ان بعلت فلج تارهای صوتی به معنی از دست دادن کامل  توانایی صحبت کردن است. فقدان صدا یا خفگی ان بعلت فلج تارهای صوتی می تواند یک اختلال گیج کننده و دشوار است. بدون صدای خود ، شما ممکن است احساس درماندگی کنید و حتی کارهای ساده مانند بلع غذا ممکن است دردناک باشد. درمان شامل گفتار درمانی و روان درمانی است . یک آسیب شناس گفتار و زبان قادرخواهد بود  به بیمار کمک کند تا عادات گفتاری عملکردی را دوباره یاد بگیرد.

 دیسفونی (DYSPHONIA) یا اختلال در صوت

صدای یک فرد مبتلا به دیسفونی سخت ، خس خس یا خر خر  و یا گرفته است . درمان شامل گفتار درمانی و روان درمانی  است. یک آسیب شناس گفتار و زبان قادر خواهد بود  به بیمار کمک کند تا عادات گفتاری عملکردی را دوباره یاد بگیرد.

لکنت زبان

لکنت زبان اغلب با تکرار اصوات غیر ارادی همراه است. تاثیر لکنت زبان در عملکرد فرد و حالت عاطفی ویرانگر است .

این تاثیرات  ممکن است شامل :

ترس از گرفتار شدن در موقعیتهای اجتماعی به دلیل لکنت زبان
انزوای خود خواسته
اضطراب
استرس
احساس شرمساری
احساس " از دست دادن کنترل " در سخنرانی
این اختلال متغیر است  به این معنی که در برخی شرایط لکنت زبان ممکن است بسته به میزان اضطراب مرتبط با فعالیت .شدیدتر یا کمتر باشد.

 دیس آرتری(Dysarthria) 

 دیس آرتری نوعی اختلال  در تکلم است که به صورت بریده بریده سخن گفتن شناخته می شود.

این  اختلال با شرایط زیر مشخص می شود :

ضعف در تلفظ کلمات
من من کردن
تغییر در سرعت صحبت کردن
تغییر ریتم صحبت کردن

لکنت زبان ممکن است نشانه های دیگر ی نیز به همراه داشته باشد :

 مشکل تعادل
اختلال در راه رفتن
تاری دید / دو بینی
مشکل در حافظه، تفکر ، صحبت کردن ، درک مطلب ، نوشتن و یا خواندن
سرگیجه
سردرد
ضعف
بی حسی یا سوزن سوزن شدن
مشکلات بینایی
خستگی
افسردگی
اشکال در بلع
کشش عضلات
اسپاسم
تشنج
ضعف عضلانی
درمان  به کمک آسیب شناس گفتار و زبان شامل :

کند کردن سرعت گفتار
افزایش حرکات دهان، زبان و لب
بهبود در تولید گفتار
افکت یار بازدید : 473 یکشنبه 11 آبان 1393 نظرات (0)

تغییر در گام برداشتن و حفظ تعادل

 

گام برداشتن

اختلال در گام برداشتن،  انحراف از الگوی طبیعی حرکات در راه رفتن است. با راهنمایی های متخصص اختلال حرکتی، فیزیوتراپ ها و کاردرمان ها می توان روش هایی برای جبران اختلال در گام برداشتن آموزش داد. داشتن  فعالیتهای بدنی تا حد ممکن به  حفظ قدرت و استقلال عضلات كمك می كند. افراد مبتلا به اختلال در گام برداشتن اغلب در اماكن عمومی، از افتادن هراس دارند و نگران هستند که دیگران درك نكنند كه مشکلات حرکتی آنها خارج از كنترل آنها است. چشم انداز مثبت و حس خوب شوخ طبعی ابزار مطلوبی هستند که افراد مورد اشاره می توانند از آنها برخوردار باشند.

 

كشیدن پا/پاها

کشیدن پا یا پاها هنگامی رخ می دهد که بدن احساس جهت گیری دارد و قرار گرفتن ]درجهت[دچار اختلال می شود زیرا سیگنال های حسی از عضلات به مغز نیز با قطعی مواجه شده اند .کشیدن پا/پاها خطر آسیب دیدگی را افزایش می دهد به این دلیل که احتمال لغزش و افتادن افزایش می یابد.بمنظور کمک به پیشگیری از تلو تلو خوردن و افتادن، می بایست دقت شود که در هنگام گام برداشتن، هریک از پاها به طور کامل از زمین بلند شوند.

 

جمود حرکتی

جمود در گام برداشتن، معمولا" هنگام راه رفتن و یا تلاش برای راه رفتن رخ می افتد که به واسطه آن شخص نمی تواند حرکت کند. این وضعیت به گونه ای است که  احساس می كنید پاهای شما لنگر انداخته و یا  در زمین ریشه دوانده  است. این حالت معمولا زمانی اتفاق می افتد که تغییری در سطح پیاده رو مانند رفتن از یک اتاق فرش شده به کاشی شده،  نزدیک شدن به پله ها و یا سوارشدن و پیاده شدن از آسانسور بوجود می آید. اضطراب در مورد پیاده روی می تواند تعداد دفعات جمود را افزایش دهد. مدت زمان جمود از چند ثانیه تا چند دقیقه متفاوت است. برای مقابله با حوادث جانبی جمود حرکتی، تغییرات سطح ]زمین[ را به عنوان موانعی تلقی کنید که باید برآن پا نهاد.

 

شروع و خاتمه تردید

شروع و خاتمه «تردید» در ابتدا و انتهای پیاده روی اتفاق می افتد. در شروع تردید، شخص در موقعیت راه رفتن است، اما نمی تواند حركت را آغاز كند. هنگام توقف تردید، فرد در حال راه رفتن است و به طور ناگهانی متوقف می شود. تمرکز بر روی حرکات شروع/توقف تردید را بهبود می بخشد.

 

مقابله با جمود و تردید در حرکت کردن/توقف کردن:

•        لگن خود را از سمتی به سمت دیگر/ از راست به چپ چند بار متمایل كنید و تكان دهید. این شیوه به شما اجازه می دهد احساس لنگر / ریشه را تغییر دهید. یک گام به جلو بردارید هنگامی كه در حال حركت دادن لگن خود هستید. هنگامی كه  لگن خود را متمایل می كنید وزن خود را به یک طرف تغییر میدهید که موجب می شود به جلو  راحت تر گام بردارید. زمانیكه به سمت چپ متمایل می شوید پای راست شما وزن كمتری را تحمل می كند بنابراین شما گامی با پای راست به جلو می نهید. (با پای راست به گام چپ متمایل شوید).

یا

•        با صدای بلند یا آهسته قدمهایتان را بشمارید.

مهم است که بیش از حد از این روش استفاده نكنندزیرا مغز ممکن است به آن  متکی شود، همیشه سعی کنید ابتدا به طور طبیعی حركت كنید.

 

تعادل

اختلال در تعادل موجب می شود شما هنگامی که «نشسته، ایستاده،درحال رسیدن، خم شدن و یا راه رفتن»هستید احساس ناپایداری ]یا لرزش[ كنید. تعادل درنتیجه همكاری چند سیستم بدن بوجود می آید: سیستم بینایی (چشم)، سیستم دهلیزی (گوش) و حس درک عمق (احساس بدن نسبت به مكانی كه در فضا قرارگرفته است). هنگامی که در تعادل خود دچار اختلال می شوید، نمی توانید راست قامت بایستید. شما ممکن است تلو تلو خورده، بیفتید و یا قادر به ایستادن نباشید.

اختلالات تعادل ممکن است با موارد ذیل همراه باشد:

•        سرگیجه

•        دوران سر

•        سبكی سر

•        احساس گیجی و منگی

•        مشكل درخواندن

•        مشكل در بینایی

•        عدم تعلق

•        حالت تهوع

•        غش

•        خستگی

•        اضطراب

•        تمركز ضعیف

افکت یار بازدید : 555 پنجشنبه 08 آبان 1393 نظرات (0)

 

تغذیه

  تغذیه خوب مسلماً اساس تندرستی است. بدون مواد مغذی مناسب، بدن بهترین فرصت برای کارکرد بهینه، تعمیر یا ترمیم خود را از دست خواهد داد.

 

متخصصان زمینه تغذیه به طور فزاینده ای نگران حجم غذاهای به شدت فراورده شده ای هستند که در دسترس مصرف کننده ها قرار دارد. آن ها هشدار می دهند این نوع غذا خالی از هر گونه مواد مغذی است و افراد ساکن دنیای غرب در جامعه ای زندگی می کنند که با وجود مصرف کافی غذا بیشترین میزان سوء تغذیه (کمبود مواد مغذی) را دارد. این متخصصان بیان می کنند ما اغلب به اشتباه تصور می کنیم وعده غذایی مناسبی صرف می‌کنیم در حالی که در واقع در حال مصرف موادی شبیه غذا هستیم که وعده غذایی صحیحی محسوب نمی شوند.

 

 حتی اگر زمانی برای خواندن برچسب ها اختصاص دهیم، عناصر مخفی و قوانین گمراه کننده برچسب گذاری که صنعت غذایی را تحت کنترل قرار داده است ما را از مطمئن شدن در مورد نوع غذای مصرفی خود باز می دارد. باعث نگرانی است که در بعضی موارد نگاهدارنده ها و عناصر مخفی لیست عناصر را به جای یک وعده غذایی بیشتر شبیه یک آزمایش شیمیایی می کنند.

 

برای افرادی که به اختلال تبدیلی (conversion disorder) یا اختلال عصب شناختی عملکردی (Functional Neurological Disorder) مبتلا هستند، این مسائل می توانند حتی چالش بزرگ تری باشند زیرا خرید فعالیتی است که بسیاری آن را دشوار محسوب می کنند و بنابراین ایستادن، پیدا کردن و خواندن برچسب ها زمان زیادی برده و می تواند استرس زا و گیج کننده بوده و به یک اپیزود بیماری منجر شود. با وجود این، چنانچه فقط از غذاهای فراوری شده مصرف کنیم به احتمال اندکی سالم و قوی باقی خواهیم ماند. این به معنی توقف خرید از فروشگاه ها نیست، بلکه یعنی باید در مورد نوع خرید خود بیشتر متفکر و محتاط باشیم. ارزش آن را دارد اشاره کنیم حتی گزینه های غذایی سالمی مانند اسموتی ها و آب میوه هایی که قابل خریداری از فروشگاه ها هستند بسیار فراوری شده و به هیچ وجه شبیه آب میوه ها و اسموتی هایی نیستند که به صورت تازه در آشپزخانه شما آماده می شوند و هرچه قدر یک غذا به حالت طبیعی خود نزدیک تر باشد، سالم تر خواهد بود.

به منظور آنکه بدن شانس بیشتری برای ترمیم در مدت بیماری داشته باشد، به منابع غذایی عالی نیاز بیشتری خواهد داشت تا امکان تأمین منابع شفا دهنده طبیعی مورد نیاز وجود داشته باشد. حتماً باید اطمینان حاصل کرد که منبع خوبی از ویتامین ها و مواد معدنی بر یک پایه روزانه در دسترس قرار داشته باشند، به منظور آنکه بدن توانایی بازیابی سلامتی و نگه داری از آن را داشته باشد. ساده ترین و بهترین راه دسترسی بدن به این مواد از طریق رژیم غذایی است که غنی از ریز مغذی ها باشد. به طور ساده، غذاهای غنی از ریز مغذی ها شامل سبزیجات، میوه، آجیل، دانه ها و حبوبات می شوند.

 

با توجه به این عوامل، در نظر گرفتن چگونگی و زمان مصرف غذایی می تواند روش مناسبی برای اعمال تغییرات مقوی در برنامه تندرستی شخصی خود باشد. مصرف آگاهانه غذا به بدن اجازه می دهد در شرایط بهینه باشد. ناخوشی و بیماری نمی توانند به سادگی بر روی یک بدن سالم و قوی تأثیرگذار باشند، بنا براین غذا می تواند به عنوان بهترین داروی جلوگیری کننده در نظر گرفته شود.

تعادل قلیایی اسیدی


دانشمندان کشف کرده اند غذاهای مختلف بعد از هضم شدن اثری اسیدی در بدن ایجاد می کنند، در حالی که دیگر موارد به عنوان عامل های قلیایی برای خنثی کردن اسیدهای مضر عمل می کنند. تعادل صحیح اسیدی-قلیایی به سلول ها اجازه می دهد به شیوه ای سالم کارکرد خود را انجام دهند.


دکترsusan Brown، انسان شناس پزشکی و متخصص تغذیه و Larry Triviery Jr یکی از نویسندگان حرفه ای در زمینه سلامت جامع این فرایند را با جزئیات کامل در کتاب خود با نام «the acid alkaline food guide» توصیف کرده اند. آن ها توضیح می دهند الگوهای مصرف غذای مدرن در تضاد با نیازمندی های ژنتیک رمز گذاری شده ما برای یک تعادل رژیم مصرفی از غذاهایی است که باعث حالت های اسیدی و قلیایی در بدن می شوند. آن ها پیشنهاد می دهند از آنجا که اجداد ما مقدار زیادی میوه، سبزیجات، گردو و حبوبات مصرف می کردند به شکلی تکامل پیدا کردیم که برای حفظ تعادل اسیدی-قلیایی درونی خود به ترکیبات معدنی نیاز داشتیم. مواد معدنی مانند پتاسیوم، مگنزیوم و کلسیوم به ویژه دارای اهمیت هستند.

مصرف زیاد غذاهای اسیدی مانند پروتئین ها، گندم، شکر، غذاهای پالایش شده، قهوه و الکل و مصرف نکردن مقدار کافی غذاهای قلیایی مانند میوه ها، سبزیجات، گردو وحبوبات می تواند به دور شدن بدن از تعادل ایده آل اسیدی-قلیایی منجر شود. اگرچه ممکن است مقدار عدم تعادل اندک باشد، هنوز می تواند به شیوه های ظریفی سلامت را تضعیف کرده و زمینه ای برای رشد بیماری ایجاد کند.


ویتامین ها، مواد معدنی و مکمل ها

 

بعضی افراد احساس می کنند استفاده از مکمل ها در رژیم غذایی خود سودمند است. بعضی این فرضیه را ارائه می کنند که بدن به مقدار بزرگی از ویتامین ها و مواد خاص برای تعمیر خود در مدت بیماری نیاز دارد. دیگر افراد پیشنهاد می دهند کمبود در ویتامین ها و مواد معدنی می تواند علت عارضه یا حداقل وخیم تر شدن آن باشد.

 

دوز پیشنهادی برای ویتامین ها و مواد معدنی بسیار اندک است، زیرا آن ها بر اساس تحقیقات و داده های سال های گذشته تعیین شده اند. سبک های زندگی به شدت از زمان انجام آن تحقیق تغییر کرده است و سطوح آلودگی بسیار افزایش پیدا کرده اند، مواد معدنی موجود در خاک به دلیل تغییرات در تکنیک های کشاورزی غیر الی به شدت کاهش پیدا کرده اند و فشارهای زیست محیطی و فشارهای زندگی کاملاً تغییر پیدا کرده اند.

 

مزایای منیزیوم

منیوزیم برای کمک به بدن ما در جهت حفظ تعادل، پیشگیری از بیماری، عملکرد مناسب تحت فشار و حفظ وضعیت تندرستی خوب حیاتی است.

 

سطح منیزیوم در بدن با موارد زیر در ارتباط است:


·      -  گرفتگی/کرمپ ماهیچه

·      -  فیبرومیالژیا

·      -  بی خوابی

·     -   سندرم پای بی قرار

·     -   اضطراب

·    -    افسردگی

شدت اثر منیزیوم بر روی بدن وابسته به داروی تجویز شده توسط دکتر است. با وجود این، بر خلاف داروی تجویز شده، منیزیوم برای استفاده آینده بدن ذخیره می شود.

 

شما در شرایط زیر به کمبود منیزیوم دچار خواهید شد:

 

·       -  مصرف نوشیدنیهای کربناته

·      -  مصرف مقدار زیادی شکر تصفیه شده

·     -   تجربه استرس زیاد

·      -  اخیراً جراحی بزرگی داشته باشید

·      -  بر یک پایه روزانه کافئین مصرف می کنید

·      -  استفاده از داروهای ادرار آور، قلب یا اسم، قرص های ضد بارداری یا درمان جایگزینی استروژن

·     -   مصرف بیش از هفت نوشیدنی الکلی در هفته

 

علائم کمبود منیزیوم شامل موارد زیر می شوند:

 

·    -    گرفتگی عضله

·     -   رعشه

·     -   ضربان قلب غیر عادی

·      -  ضعف

·      -  پریشانی

·     -   زود رنجی


 ویتامین D واقعاً یک ویتامین محسوب نمی شود:


ویتامین D در واقع یک هورمون تولید شده در بدن شما می باشد، تنها منبع تأمین کلسیتریول بدن است و برای حفظ سلامتی و پیش گیری از بیماری حیاتی است.

 

 علائم کمبود ویتامین D شامل موارد زیر است:

·       ضعف

·      -  درد و ضعف ماهیچه

·       -  درد مفصل

·      -  درد مزمن

·      -  افزایش وزن

·       -  خواب بی قرار

·      -  تمرکز پایین

·       - سردرد

·       - مشکلات مثانه

·       - یبوست و یا اسهال


اط ازآنجا که تنها 10 درصد ویتامین D از رژیم غذایی شما تأمین می شود،90 درصد باقی مانده را می‌توان از نور خورشید یا مکمل ها به دست اورد. قرار گرفتن در معرض نور خورشید تنها روش قابل اطمینان بدن برای تولید ویتامین D است. این ویتامین توسط پوست شما تولید می شود، زمانی که در معرض اشعه فرا بنفش قرار گیرد. در صورتی که از کرم ضد آفتاب استفاده نکنید، بدن شما می تواند 20000 واحد ویتامین D را بعد از تنها 20 دقیقه قرار گرفتن در معرض آفتاب فصل تابستان تولید کند. منبع دیگر این ویتامین مکمل های D3 است.

 

·       

مکمل هایی که برای افراد مبتلا به اختلال تبدیلی (CD)/اختلال عصب شناختی عملکردی(FND) سودمند بوده اند

   coQ1     

 - میگرن ها

- روان گسیختگی

 

·        ویتامین های B

 

·       - B2 برای میگرن ها سودمند است

·       - B12 برای سردرگمی روانی و فیبرومیالژیا سودمند است

·        کولین برای حافظه ضعیف سودمند است:

     امگا 3

·       - کارکرد شناختی

--    - شفافیت ذهنی

·       - درد مفصل

·       - پروتئین وی

·       - رعشه

·      -  درد مفصل

گیاهان دارویی و ادویه‌جات

 

گیاهان دارویی بسته های انرژی دارای خاصیت های ارتقا دهنده سلامت هستند که از گذشته تا کنون به عنوان دارو تشخیص داده شده و استفاده شده اند. در گذشته با افراد خردمند جامعه به دلیل دانش و درک خود از خاصیت های درمانی گیاهان دارویی مشورت میشد. آیورودا و گیاهان دارویی چینی برای قرن ها در دسترس بوده و با گذشت زمان اعتبار خود را از دست نداده اند.

زمانی داروخانه های گیاهی همه جا وجود داشتند و دامنه گسترده ای از داروهای گیاهی را به هر طریق ممکن در اختیار جوامع خود قرار می دادند. زمانی که داروخانه های دارویی مدرن به استاندارد جدید پزشکی تبدیل شدند، داروخانه های گیاهی ناپدید شدند.

 

همراه با قابلیت های علمی جدید عناصر شفا دهنده فعال در بسیاری از گیاهان نیز دوباره کشف شده و توانایی و اهمیت پتانسیل شفا دهندگی آن ها بیشتر شناخته شده است.

گیاه شناسان مدرن سوابق گسترده ای را مورد بررسی قرار داده و به شیوه جامعی مشتری های خود را درمان می کنند. آن ها قادر هستند گیاهان درمانی مرتبط را در دوزهای قوی تجویز کرده و فرایند درمان را همزمان با پیشرفت مسیر معالجه مطابقت دهند. با وجود آنکه این موارد مهارت های تخصصی هستند که در آن ها آموزش و تجربه دارای اهمیت است، می توانیم با استفاده بیشتر از گیاهان در آشپزخانه بیشتر به خود کمک کرده و علاوه بر آماده کردن غذاهایی با طعم و مزه عالی، کاملاً مطمئن باشیم به سلامتی خود نیز کمک می کنیم.

گیاهان و ادویه هایی مانند جعفری، گشنیز، زنجبیل، دارچین و زردچوبه بسته های انرژی زا هستند و معمولاً در دستورالعمل های تهیه آب میوه های سبز و اسموتی ها یافت می شوند. ماهیت شفا دهنده زردچوبه شگفت انگیز است و به طور گسترده ای در حال حاضر گزارش شده است.

 

با وجود آنکه تعداد زیادی قرص و کپسول در دسترس هستند که غلظت بالایی از گیاه یا ادویه را در دسترس قرار می دهند، هیچ چیزی جای خوردن خود آن ها را نمی گیرد. بنا براین، اضافه کردن گیاهان و ادویه ها به وعده غذایی روزانه روش خوبی برای آغاز کردن است. محقق آگاهی پیدا کرده اند که با جداسازی غذا، گیاهان و ادویه به عناصر منفرد ما در حال از دست دادن یک بخش حیاتی در رژیم غذایی خود هستیم. شفافیت این واقعیت بیشتر مشخص شده است که عناصر فعال تنها یک بخش از این مسئله هستند و هنوز به درک کاملی از چگونگی دریافت و استفاده از این عناصر سودمند طبیعت دست نیافته ایم، اما این موضوع مورد پذیرش قرار گرفته است که قابلیت های بیشتری نسبت به توانایی علمی کنونی ما وجود دارد. شاید این حقیقت برای افراد آگاه گذشته کمتر غافل گیر کننده بوده باشد.

 

 

چگونه استرس بر روی گوارش اثر می گذارد

 

کل سیستم عصبی گوارش را کنترل می کند. این سیستم از صد ها میلیون عصب تشکیل شده است و همه آن ها با سیستم عصبی مرکزی شما در ارتباط هستند. زمانی که استرس پاسخ «مبارزه کن یا فرار کن» را در سیستم عصبی مرکزی تحریک می کند، امکان توقف گوارش وجود دارد. این توقف گوارش می تواند ناشی از کاهش جریان خون، تغییرات در انقباض های ماهیچه گوارشی و کاهش ترشحات گوارشی باشد.

 

استرس همچنین می تواند به موارد زیر منجر شود:

 

        - التهاب معده ای روده ای

·       - تهوع

·       - اسپاسم های مری

·       - سوء هاضمه

·       - تغییرات روده

  

بعضی از عوامل کلیدی برای گوارش سالم شامل موارد زیر هستند:

 

·        - مدیریت استرس

·       - فعالیت فیزیکی

·       - ریلکسیشن

 

رژیم غذایی سندرم روده تحریک پذیر (IBS)

 

تغییر دادن رژیم غذایی در کنترل کردن علائم IBS اهمیت دارد. هیچ رژیم غذایی ثابتی برای افراد مبتلا به IBS وجود ندارد. بهترین رژیم غذایی به علائم شما و نحوه پاسخگویی بدن شما به غذاهای مختلف بستگی دارد. حفظ یک دفترچه غذایی می تواند به شما در شناسایی و پیشگیری از غذاهای تحریک کننده علائم بیماری کمک کند.

افراد مبتلا به IBS معمولاً باید میزان مصرف فیبر خود را تغییر دهند. دو نوع عمده از فیبر وجود دارد: فیبر حل شدنی و فیبر حل نشدنی

 

 

غذاهای حاوی فیبر حل شدنی شامل موارد زیر هستند:

          - جو

·       - ما شعیر

·        - گندم

·        - موز

·        - سیب

·        - هویج

·        - سیب زمینی

·        - بذر کتان

 

غذغذاهای حاوی فیبر حل نشدنی شامل موارد زیر هستند:

غ

·       - نان غله کامل

·       - سبوس

·        - غله

·        - آجیل و حبوبات

 

چنانچه همراه با IBS به اسهال نیز مبتلا هستید میزان فیبر حل نشدنی مصرفی و شیرینی های مصنوعی را کم کنید. اگر همراه با IBS به یبوست مبتلا هستید، مقدار فیبر حل شدنی و آب مصرفی خود را افزایش دهید.

 

توصیه های غذایی:

 

·       - به طور منظم وعده های غذایی خود را مصرف کنید

·       - زمان کافی برای صرف غذای خود اختصاص دهید

·        - سعی کنید هیچ کدام از وعده های غذایی را از دست نداده و بین آن ها زمان زیادی وجود نداشته باشد

·        - حد اقل هشت فنجان آب در روز بنوشید

·       - حد اکثر سه فنجان چای و قهوه در روز بنوشید

·       -  میزان الکل مصرفی خود را کاهش دهید

·       - میزان نوشیدنی های جوشنده خود را کاهش دهید

·       -  مصرف غذاهای فراوری شده یا دوباره پخته شده خود را کاهش دهید

·       - میوه های تازه خود را سه بار در روز مصرف کنید

 

مطالعه ای تأیید می کند که باکتری روده بر روی کارکرد ذهن شما اثر گذار است.


باکتری، قارچ، ویروس و دیگر میکرو ارگانیسم هایی که میکرو فلور بدن شما را تشکیل داده اند، به نسبت ده به یک تعداد بیشتری از سلول های بدن شما دارند و اکنون آشکارشده است که این ارگانیسم‌های کوچک نقش مهمی در سلامت فیزیکی و ذهنی شما ایفا می کنند.

 

همان طور که توسط UCLA گزارش شده است:

محققان مطلع بوده اند که مغز سیگنال هایی به روده شما ارسال می کند که به این خاطر است استرس و دیگر عوامل عاطفی می تواند به علائم بیماری معده ای روده ای کمک کند. این مطالعه موردی را تأیید می کند که پیش از این تنها در حیوانات به اثبات رسیده بود: سیگنال ها در مسیر مخالف نیز حرکت می کنند.

دکتر Tillisch بیان کرد بیمارها مکرراً بیان کرده اند هرگز احساس افسردگی یا اضطراب به آن ها دست نداده است تا اینکه مشکلاتی را در روده خود احساس کرده اند. مطالعه ما نشان مید هد که ارتباط مغذ-روده یک خیابان دو طرفه است.

این مطالعه که در ژورنال Gastroenterology منتشر شده است ادعا می کند این کشف پیامدهای مهمی برای تحقیقات آینده دارد که می تواند توصیه هایی در جهت مداخلات غذایی یا دارویی به منظور بهبود کارکرد مغز داشته باشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

افکت یار بازدید : 203 سه شنبه 06 آبان 1393 نظرات (0)

 یکی دیگر از علایم اختلال تبدیلی (conversion disorder ) یا اختلال عصب شناختی عملکردی (functional neurological disorder)، سندرم روده تحریک پذیر است که به عنوان کولون اسپاستیک نیز نامیده می شود و هیچ دلیل ارگانیکی برای آن شناخته نشده است.

 علائم عبارتند از: 

- درد مزمن شکم 

- ناراحتی 

- نفخ 

- یبوست 

- اسهال 

- اسهال و یبوست متناوب

  اگر چه هیچ درمانی برای سندرم روده تحریک پذیر (IBS) وجود ندارد ولی درمان هایی وجود دارند که  می تواند کمک به تسکین علائم وجود دارد.

 برخی از راه های درمان: 

- تغییرات در رژیم غذایی 

- مصرف دارو

- روان درمانی

- آموزش بیمار
 
 
   خود من مبتلا به کولیت ( ورم یا التهاب روده بزرگ ) و زخم روده بزرگ نیز شدم. شما نترسید سبک زندگی نادرست و عدم آگاهی خودم بود که دچار این مشکل شدم. شما باید از تغذیه درستی داشته باشید و مهمتر از همه تحت فشار روحی نباشید یا مثل من و مبتلایان دیگر دچار این مشکلات نشوید . لطفا تجربیات خود را در اختیار یکدیگر قرار دهیم تا زندگی بهتری داشته باشیم.
 
 
در پست های بعدی مطالب مهمی در مورد تغذیه صحیح برای این بیماری قرار خواهم داد.
 
برای مطالب بیشتر در مورد تغذیه صحیح به منظور بهبود سندرم روده تحریک پذیر به لینک قرمز رنگ زیر مراجعه نمایید:

 
افکت یار بازدید : 172 یکشنبه 04 آبان 1393 نظرات (0)

علائم اختلال تبدیلی (conversion disorder)   یا ( اختلال نورولوژیکی عملکردی)  (functional neurological disorder) دارای علائم متعددی است .این اختلال تمارض (malingering) نیست. این اختلال به اندازه پارکینسون می تواند ناتوان کننده باشد. این علائم عبارتند از : دردهای مزمن ، تغییرات بینایی، اختلال در عملکرد مثانه، اختلالات حرکتی غیر ارادی ، علائم حسی، تغییرات شناختی ، اختلالات خواب، سردرد / میگرن، ضعف عضلانی/فلج، اختلال در راه رفتن، شبه صرع،اختلالات گفتاری، کاهش تمرکز و ... است.

هر یک از علائم را در پست های بعد توضیح خواهم داد ولی مثل همیشه بدانید اینها تعمدی نیستند و شما در بوجود آوردن آن مقصر نیستید.
افکت یار بازدید : 181 چهارشنبه 30 مهر 1393 نظرات (0)
هر چند در استفاده از کلمه اختلال تبدیلی برای نامگذاری این بیماری چندان توافق نظری وجود ندارد ، ولی به دلیل مرسوم بودن این واژه در میان مردم در بقیه پستها از آن استفاده می کنم.

و اما چگونه اختلال تبدیلی را به دیگران توضیح دهم؟

 توضیح دردهای فیزیکی و عاطفی که شما به آن مبتلا هستید را غیر ممکن است در یک جا جمع کنید و برای خودتان توضیح دهید، درد هایی که حتی متخصصان نیز درک کافی از آنها را ندارند . ولی در مورد توضیح دادن به دیگران چطور ؟ اول از از همه، همیشه بدانید که شما لازم نیست که به هر کسی که از کنارتان می گذرد و از شما سوال می پرسد ، جواب دهید و توضیح مناسبی به آنها ارائه دهید ولی با این وجود خوب است که بدانید که چه کسانی از شما سوال می کنند و دلایل پرسیدن سوال از شما چیست :

این افراد به چند دسته تقسیم می شوند :

کسانی که به شما اهمیت می دهند و نگرانتان هستند : شما ممکن است احساس راحتی با دوستان و افراد خانواده خود کنید و بتوانید افکار، احساسات و نا امیدی های خود را به آنها بگویید. به هر حال باز هم بدانید هیچ اجباری در گفتن و توضیحات بیشتر در مورد بیماریتان وجود ندارد مگر اینکه مشتاق و آمادگی گفتن حرفهایتان را به آنها داشته باشید.

کارفرماها، استادان دانشگاههایتان، معلم ها و سایر کسانی که که در محیط کاری و تحصیلی خود با آنها سرو کار دارید ، فراهم آورندگان خدمات حرفه ای و درمانی برای شما ، پزشکان دیگری که برای برخی از کارهای درمانی دیگر که مستقیما به بیماری اصلی شما مرتبط نیستند برای مثال دندانپزشکان و کسانی که در مواقع اورژانسی زمانیکه که به هر دلیل برای درمان به آنها مجبورید مراجعه کنید : اغلب شما با این بیماری نیاز به استراحت دارید و باید افراد فوق را از شرایط و نگرانی های خود آگاه سازید. اگر دچار حرکات غیر ارادی هستید حتما در زمان وقت گرفتن از دندانپزشک ، او را از وضیعت خود آگاه کنید تا وی بتواند اقدامات و تدبیر های لازم را در هنگام کار برای شما فراهم آورد .
 
 کسانی که به بیماری مشابه شما مبتلا هستند: این گونه افراد نیز از شما سوال می پرسند تا بتوانند اطلاعاتی را در مورد شرایط خود کسب کنند و بتوانند به خود کمک کنند . به آنها بگویید که به یک اختلال حرکتی نورولوژیکی مبتلا هستید یعنی  اختلالی که در آن مغز به درستی پیامها را به اندامها نمی فرستد و اندامها نیز به درستی پیامها را به مغز منتقل نمی کنند، ولی محققان سراسر دنیا در حال تلاش هستند که بتوانند درک درستی از بیماری های ما به دست آورند و در جستجوی ارائه طرحهای درمانی بهتری هستند و همیشه در درمان بیماریمان باید امیدوار باشیم.

-افرادی که از روی ادب از شما سوال کرده و به دنبال جزئیات دیگری نیستند : به آنها بگویید که به یک اختلال حرکتی نورولوژیکی مبتلا هستید یعنی  اختلالی که در آن مغز به درستی پیامها را به اندامها نمی فرستد و اندامها نیز به درستی پیامها را به مغز منتقل نمی کنند.

- افرادی که از روی فضولی از شما سوالهای بسیاری می پرسند.
 
 پس همیشه به خودتان استرس راه ندهید چرا که شما مسئول جواب دادن به پرسشهای همه نیستید.

تعداد صفحات : 3

درباره ما
هدف از ایجاد این وبلاگ در اختیار قرار دادن مطالب روز و تحقیقات جدید در مورد اختلال تبدیلی (conversion disorder) یا اختلال عصب شناختی عملکردی (functional neurological disorder) و تمایز این بیماری از تمارض (malingering) به بیماران و خانواده های آنان است . اغلب مطالب این وبلاگ مطالب ترجمه شده از معتبرترین منابع موجود در دنیا است.از بیماران و خانواده آنان، پزشکان،روانشناسان، کارشناسان تغذیه، دندانپزشکان و تمام کسانی که می توانند در آگاهی دادن و بهبودی نسبی بیماران ما را حمایت کنند، تقاضای کمک داریم و پیشاپیش سپاسگذاریم.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 18
  • کل نظرات : 1
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 1
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 3
  • باردید دیروز : 4
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 39
  • بازدید ماه : 380
  • بازدید سال : 1,491
  • بازدید کلی : 118,152